POSTA PAKK fejlesztések

Posta Pakk fejlesztések


DIGITÁLIS ÉRETTSÉG

Bővítse tudását ingyenes webinárunkon!

Naprakész információkkal várjuk, kattintson a részletekért!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ

2021.05.12.

Kapcsolódjon az újításokhoz dokumentumkezelővel!

Elektronikusan könnyebb és gyorsabb a postázáshoz kapcsolódó adminisztráció

2019-2020-ban nagyszabású fejlesztéseket zárt le a Magyar Posta. Ez volt az úgynevezett PAKK projekt, ami elektronikussá tette a levelekhez kapcsolódó adminisztrációs folyamatokat. Ez változtatást generált a postai szolgáltatásokat igénybe vevők széles körénél is. Cikkünkben megmutatjuk a jó megoldást az elektronikus feladójegyzékek és az elektronikus kézbesítési igazolások kezelésére.

A Posta elektronikus kíséretet kapcsolt levéltermékeihez. A fizikai küldeményt digitális adat kíséri végig, ami információt szolgáltat annak állapotáról. Lényegében minden lépésről adat készül: rögzül a feladás, a postázóhoz kerülés, illetve a küldemény sikeres/sikertelen átvétele is.

A Posta arra törekszik, hogy lehetőleg már a folyamat indítása is digitális legyen. Elektronikus feladójegyzéken (EFJ) kell benyújtani címadatokat. A kézbesítés eredménye is digitális, elektronikus kézbesítési igazolás (EKI) érkezik vissza a feladóhoz, ez a modern tértivevény, más néven e-térti. Az EFJ-ről és az EKI-ről bővebben a Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ) szakcikkében olvashat.

A fejlettebb, elektronizált szolgáltatásokra az azokat igénybe vevő postai ügyfeleknek is fel kell készülniük, hiszen az EFJ-ket el kell készíteni és el kell juttatni a Posta megfelelő címére, az EKI-ket pedig tudni kell fogadni és dokumentumhoz csatolni. Szoftveresen egyszerűsíthető a postázással kapcsolatos ügyintézést, és automatizálható a kézbesítési információkkal kapcsolatos adminisztráció. Ebben a videóban nézhető meg, hogy zajlik ez a DMS One dokumentumkezelő rendszerével:

Ebben a webinár részletben a DMS One Ultimate dokumentumkezelőjének funkcióit mutatjuk be a postai elektronikus feladójegyzékek (EFJ) és az elektronikus kézbesítési igazolások (EKI) kezelésére vonatkozóan. A webinár házigazdája Bognár Tamás, a DMS One Zrt. dokumentumkezelési tanácsadója.

megnézem a videót!
megnézem a videót!

A dokumentumkezelő rendszer a feladásnál a dokumentumkezelési folyamatba illesztve létrehozza a Posta által befogadható elektronikus feladójegyzéket, és el is küldi azt a Posta megfelelő címére. Továbbá az elektronikus kézbesítési igazolásokat a dokumentumkezelő rendszer automatikusan fogadja, majd a megfelelő levelek mellé szortírozza és csatolja azokat.

Kövesse közösségi média oldalainkat, hogy még könnyebben értesülhessen hasznos tartalmainkról!



 

 

Digitálisan csak az információ terjed

A szoftveres működés egyszerűsít, gyorsít és kíméli az erőforrásokat. Sajnálatos fejlemény, hogy az elektronikus dokumentumkezelés előnyévé lépett elő az is, hogy nem igényel emberi érintkezést. Most nem pusztán kényelmi szempont az, hogy kell-e az iratokkal a vállalaton vagy....

Részletek
Folyamatosan fejlődik az ASP Iratkezelő rendszere

Egy év alatt 22 millió iktatott irat, amiből 8 millió automatikusan jött létre - hasít az ASP Irat, rengeteg időt és energiát takarít meg az önkormányzati szektor dolgozóinak, pénzt pedig az önkormányzatoknak. Akár a döntéshozatalban is kulcsszereplő lehet a szoftver?

Részletek
Rendelkezési Nyilvántartás

A Rendelkezési Nyilvántartás lekérdezésétől most még sokan eltekintenek. Talán azért, mert körülményes művelet, tömegesen címzésnél szinte kivitelezhetetlen. Cikkünkben egy példát is említünk, hogyan élhet (vissza) jogával az az ügyfél, aki nem az általa megadott címre kapja a felszólítást.

Részletek
Ügytenger a Hivatali kapuban

Ahogy az elektronikus ügyintézés egyszerűsödik, egyre több ügyfél ébred rá, hogy nem éri meg sorban állni. A közigazgatási szervek és intézmények Hivatali kapuira érkező üzenetek száma hónapról-hónapra nő, meg kell találni a feldolgozást segítő rendszereket.

Részletek

Nem csak iktató program. Komplex iratkezelő rendszer.

Iratkezelő szoftverünk amellett, hogy precízen támogatja az iratkezelés alapfolyamatát az érkeztetéstől az ügyintézési feladatokon át a levéltárba adásig, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően elsőként valósítottuk meg a különféle e-szolgáltatásokhoz való kapcsolódást is.

FELVESZEM A KAPCSOLATOT!