Lejárt a papíralap tértivevények ideje

Lejárt a papíralapú tértivevények ideje


DIGITÁLIS ÉRETTSÉG

Bővítse tudását ingyenes webinárunkon!

Naprakész információkkal várjuk, kattintson a részletekért!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ

2020. 01. 15. 

Elektronikus feladójegyzék-használatot szorgalmaz a Posta

Elektronikusan olcsóbb és gyorsabb.

    A Magyar Posta 2020. júliustól kivezette a hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, majd 2021. január elsejétől valamennyi belföldi tértivevényes levél esetén megszüntette a tértivevény lap használatát. A belföldi tértivevényes levél kézbesítéséről szóló visszaigazolás alapesetben elektronikus, de továbbra is kérhető papíron.

Tértivevényes levelek feladásakor a zöld színű tértivevénylapot, amit korábban a Posta a küldemények hátoldalára ragasztott, már nem kéri. Nincs is már ilyen, nem kell kitölteni, a címadatokat elég a feladóvevényen megadni, és azon kell jelölni a tértivevény szolgáltatás kérését. Ez a hagyományos, papíralapú megoldás azonban 2020. júliusa óta drágább. A Posta előnyben részesíti az elektronikus feladást: úgy lesz olcsóbb a tértivevényes kézbesítés, ha a küldemény postai felvételéhez szükséges adatokat a feladó elektronikusan előreküldi a Postának. Ehhez az ingyenesen elérhető, webes ePostakönyv alkalmazás használható. Az elektronikus feladást azért támogatja a Magyar Posta, mert az sokkal gyorsabb, mint a papíralapú, és jobban illeszkedik a kézbesítési folyamat további szakaszaihoz is.

Egy maximum 50 grammos szabvány levél feladása tértivevénnyel 2021. januárjában 60 Forinttal olcsóbb, ha a címadatokat elektronikusan kapja meg hozzá a Posta, és nem készül papíralapú feladóvevény a kézbesítéshez. A 60 Ft nem tűnik soknak, de tömeges feladás esetén már számottevő lehet a különbség.

Mint említettük, zöld színű tértivevénylapok már nincsenek. Elektronikus kíséret kapcsolódik a fizikai küldeményekhez, ami elejétől a végéig adatot szolgáltat azok állapotáról, hogy a feladó mindig tudhassa, hol tart éppen a küldeménye. A folyamat vége az elektronikus kézbesítési igazolás, ami bizonyítja a kézbesítés tényét vagy éppen a meghiúsulását. Ennek a hiteles, papíralapú másolatát is kérhetik a postai ügyfelek. Az új postai szolgáltatásokhoz jól illeszkednek a DMS One dokumentumkezelő rendszerei. Ezek a szoftverek képesek létrehozni a Posta által befogadható elektronikus feladójegyzéket, és el is küldik azt a Posta megfelelő címére. Mivel a dokumentumkezelőben a címadatok rendelkezésre állnak, nem kell azokat külön energiabefektetéssel, más szoftverbe is felvinni, majd megküldeni a Postának. A dokumentumkezelő rendszer az elektronikus kézbesítési igazolásokat is automatikusan fogadja, majd a megfelelő levelek mellé csatolja azokat. Így nem kell napi rendszerességgel a Posta által e-mailben megküldött címről, postai FTP szerverről, vagy a WEBEFJ alkalmazásból letölteni az igazolásokat, majd a megfelelő helyre menteni azokat. Az elektronikus dokumentumkezelő rendszerek a postai folyamatok automatizált kiszolgálását teszik lehetővé. Ezzel különösen azon cégek és szervezetek számára takarítanak meg pénzt és időt, amelyek tömegesen használnak könyvelt postai küldeményeket.

Olvassa el további cikkeinket is és kövesse közösségi média oldalainkat, hogy még könnyebben értesülhessen hasznos tartalmainkról!


 

Közhiteles adatbázisok használata

Manapság könnyű információkhoz jutni személyekről, cégekről, szervezetekről, kérdés, hogy hitelesek-e ezek az információk. A közhiteles nyilvántartások - melyekhez tipikusan közfeladatot ellátó szervek férhetnek hozzá - garantálják ezt.

Részletek
Élet a Központi Érkeztető Rendszer megszűnése után

2021. év végével teljes körűen megszűnik a KÉR. Milyen problémákkal néznek majd szembe az érintett szervezetek? Cikkünkből kiderül.

Részletek
Folyamatosan fejlődik az ASP Iratkezelő rendszere

Egy év alatt 22 millió iktatott irat, amiből 8 millió automatikusan jött létre - hasít az ASP Irat, rengeteg időt és energiát takarít meg az önkormányzati szektor dolgozóinak, pénzt pedig az önkormányzatoknak. Akár a döntéshozatalban is kulcsszereplő lehet a szoftver?

Részletek
Rendelkezési Nyilvántartás

A Rendelkezési Nyilvántartás lekérdezésétől most még sokan eltekintenek. Talán azért, mert körülményes művelet, tömegesen címzésnél szinte kivitelezhetetlen. Cikkünkben egy példát is említünk, hogyan élhet (vissza) jogával az az ügyfél, aki nem az általa megadott címre kapja a felszólítást.

Részletek
POSTA PAKK fejlesztések

A Magyar Posta 2020. júliustól kivezette a hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, majd 2021. január elsejétől valamennyi belföldi tértivevényes levél esetén megszüntette a tértivevény lap használatát. A belföldi tértivevényes levél kézbesítéséről szóló visszaigazolás alapesetben elektronikus, de továbbra is kérhető papíron.

Részletek
Hiteles másolatok kezelése

Nem csak az olcsóbb és jobban kereshető irattár miatt érdemes mindent digitalizálni, hanem már a dokumentumkezelési folyamat során jelentkező könnyebbségek miatt is.

Részletek