Ügyiratkezelés Blog

Ügyiratkezelés Blog

Élet a Központi Érkeztető Rendszer megszűnése után

2021. év végével teljes körűen megszűnik a KÉR. Milyen problémákkal néznek majd szembe az érintett szervezetek? Cikkünkből kiderül.

Részletek
Így lesz gyorsabb a szerződésjóváhagyás

Ez a költségterv legutóbb jól működött, bele kellene applikálni a készülő szerződésbe. Kati lefénymásolja és ad egy-egy példányt a pénzügyi-, a jogi osztálynak és a projektgazdának. Ebben a sorrendben mehet is a jóváhagyás, majd az aláírás, kiküldés öt nap… nem, nyolc nap alatt, mert a projektgazda...

Részletek
Lejárt a papíralapú tértivevények ideje

A Magyar Posta 2020. júliustól kivezette a hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, majd 2021. január elsejétől valamennyi belföldi tértivevényes levél esetén megszüntette a tértivevény lap használatát. A belföldi tértivevényes levél kézbesítéséről szóló visszaigazolás alapesetben elektronikus, de továbbra is kérhető papíron.

Részletek
Digitális egyeztetési és jóváhagyási tippek videón

Minden szervezet életében központi szerepet játszanak a jóváhagyási és véleményezési folyamatok. Egyes ügyek komplex, sokszereplős döntéshozatali folyamaton esnek át.

Részletek
Ki számít közfeladatot ellátó szervezetnek?

Magyarországon az iratkezelési rendszer kialakítása, az iratkezelési szabályzatok és irattári tervek készítése, az iratkezelési szoftverek kiválasztása kapcsán a dokumentumkezeléssel foglalkozó szervezetek számára az alapvető kérdés minden esetben az, hogy:

Részletek
A hagyományos iratkezelés 4 nagy problémája

Jellemző hozzáállás az elfogadás: “Úgysem tudok rajta változtatni!” A hibákkal, buktatókkal inkább együtt él az ember, úgy érzi: pont elég bonyolult a rendszer ahhoz, hogy megreformálja. A hagyományos iratkezelés 4 nagy problémája:

Részletek
EB Digitális Magyarország

Digitális közigazgatási mutatóink. Eurostat: két év alatt csekély mértékben fejlődött az állam és az állampolgárok digitális kapcsolattartása Magyarországon. Az alábbi infografikát az Eurostat adataira alapozva szeptemberben publikálta az Európai Bizottság.

Részletek
DMS One 2019 - az ügyfelek szemével

Magas szintű szakmaiságról és jó együttműködési készségről számoltak be a DMS One ügyfelei az eNet által végzett felmérés során. A kutató a DMS szoftvereit a közelmúltban implementáló cégeknél és közintézményeknél vizsgálta a bevezetési folyamatot. Dióhéjban idézzük a kutatás fő megállapításait...

Részletek
Digitálisan csak az információ terjed

A szoftveres működés egyszerűsít, gyorsít és kíméli az erőforrásokat. Sajnálatos fejlemény, hogy az elektronikus dokumentumkezelés előnyévé lépett elő az is, hogy nem igényel emberi érintkezést. Most nem pusztán kényelmi szempont az, hogy kell-e az iratokkal a vállalaton vagy....

Részletek
Közhiteles adatbázisok használata

Manapság könnyű információkhoz jutni személyekről, cégekről, szervezetekről, kérdés, hogy hitelesek-e ezek az információk. A közhiteles nyilvántartások - melyekhez tipikusan közfeladatot ellátó szervek férhetnek hozzá - garantálják ezt.

Részletek
Zöld iroda – megtérül a papírmentes működés

A KÖVET Egyesület Zöld Iroda Programjában eddig több mint 120 szervezet vett részt. A környezetkímélő- és emberbarát működés kialakítása során kitüntetett cél a papírhasználat minimalizálása. A papírmentesítés ugyanakkor nem egyszerű, nem megy egyik napról a másikra.

Részletek
Ügytenger a Hivatali kapuban

Ahogy az elektronikus ügyintézés egyszerűsödik, egyre több ügyfél ébred rá, hogy nem éri meg sorban állni. A közigazgatási szervek és intézmények Hivatali kapuira érkező üzenetek száma hónapról-hónapra nő, meg kell találni a feldolgozást segítő rendszereket.

Részletek
Folyamatosan fejlődik az ASP Iratkezelő rendszere

Egy év alatt 22 millió iktatott irat, amiből 8 millió automatikusan jött létre - hasít az ASP Irat, rengeteg időt és energiát takarít meg az önkormányzati szektor dolgozóinak, pénzt pedig az önkormányzatoknak. Akár a döntéshozatalban is kulcsszereplő lehet a szoftver?

Részletek
Rendelkezési Nyilvántartás

A Rendelkezési Nyilvántartás lekérdezésétől most még sokan eltekintenek. Talán azért, mert körülményes művelet, tömegesen címzésnél szinte kivitelezhetetlen. Cikkünkben egy példát is említünk, hogyan élhet (vissza) jogával az az ügyfél, aki nem az általa megadott címre kapja a felszólítást.

Részletek
Posta Pakk fejlesztések

2019-2020-ban nagyszabású fejlesztéseket zárt le a Magyar Posta. Ez volt az úgynevezett PAKK projekt, ami elektronikussá tette a levelekhez kapcsolódó adminisztrációs folyamatokat. Ez változtatást generált a postai szolgáltatásokat igénybe vevők széles körénél is. Cikkünkben megmutatjuk a jó megoldást az elektronikus feladójegyzékek és az elektronikus kézbesítési igazolások kezelésére.

Részletek
Hiteles másolatok kezelése

Nem csak az olcsóbb és jobban kereshető irattár miatt érdemes mindent digitalizálni, hanem már a dokumentumkezelési folyamat során jelentkező könnyebbségek miatt is.

Részletek
Közhiteles adatbázisok használata

Manapság könnyű információkhoz jutni személyekről, cégekről, szervezetekről, kérdés, hogy hitelesek-e ezek az információk. A közhiteles nyilvántartások - melyekhez tipikusan közfeladatot ellátó szervek férhetnek hozzá - garantálják ezt.

Részletek